Metodologia-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare și Calendarul înscrierii copiilor antepreșcolari și preșcolari în anul 2023-2024 în unitățile de învățământ preuniversitar
May 31, 2023Lista copiilor admiși în etapa I a înscrierilor în învățământul preșcolar pentru anul școlar 2023-2024
June 30, 2023ANUNȚ
Pentru anul școlar 2023-2024 Grădinița P. P. Ostroveni 1 are aprobat următorul plan de școlarizare:
Număr locuri | Nr. grupe/preșcolari | Grupă mică | Grupă mijlocie | Grupă mare | Program
normal |
Capacitatea instituției |
Aprobate prin Planul de școlarizare | 13/272 | 4/80 | 4/85 | 3/67 | 2/40 | 11 grupe program prelungit
2 grupe program normal |
Disponibile
pentru înscriere |
95 | 78 | 8 | 0 | 9 | 11 grupe program prelungit
2 grupe program normal |
Calendar înscriere:
Etapele de înscriere se vor derula conform Procedurii ISJ Vâlcea
Înscrierea la grădinița 2023-2024
Etapa I din cadrul procesului de înscrieri | Copiii sunt înscriși în această etapă, pe baza dosarelor depuse la unitățile de învățământ de către părinții/reprezentanții legali ai acestora și a celor trei opțiuni exprimate, în limita locurilor din planul de școlarizare aprobate, rămase după încheierea etapei de reînscrieri. | 15 – 30 iunie 2023
Colectare cereri 15 – 19 iunie 2023 ora 16.00 Procesare cereri Faza I 20 iunie 2023, ora 16.00 Faza a II-a 21 – 26 iunie 2023 Faza a III-a 27 – 30 iunie 2023 |
Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după prima etapă de înscrieri | 30 iunie, ora 14.00 | |
Etapa a II-a din cadrul procesului de înscrieri | În această etapă se realizează înscrierea copiilor, pe locurile libere rămase în urma derulării primei etape, pe baza dosarelor depuse la unitățile de învățământ de către părinții/reprezentanții legali ai acestora și a celor trei opțiuni exprimate în noile cereri de înscriere depuse. | 3 – 18 iulie 2023
Colectare cereri 3 – 5 iulie 2023, ora 18.00 Procesare cereri Faza I 6 iulie 2023, ora 16.00 Faza a II-a 7 – 12 iulie 2023 Faza a III-a 13 – 18 iulie 2023 |
Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri | 18 iulie 2023, ora 14.00 | |
Etapa de ajustări | În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscriși în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza dosarelor depuse de părinți la inspectoratul școlar. La această etapă au acces următoarele categorii de copii:
– Copiii care au rămas nerepartizați după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani și de 5 ani; – Copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul primar și nu au fost admiși ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE; – Copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în învățământul preșcolar, cu respectarea prevederilor art. 23 alin (1^1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare. |
20 – 30 august 2023 |
Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după etapa de ajustări | 31 august 2023, ora 14.00 |
Documentele necesare înscrierii:
- Cerere tip de înscriere;
- Copie de pe certificatul de naștere al copilului;
- Copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal;
- Adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/ reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit;
- Dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și la care dintre părinți a fost stabilită locuința minorului – în cazul părinților divorțați;
- Alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente:
- Adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;
- Avizul epidemiologic/ dovada de vaccinare întocmit (ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.
Criterii generale de departajare
- Copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la începutul anului școlar;
- Domiciliul copilului/reședința/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cerere-tip de înscriere;
- Cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;
- Existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte ( familie monoparentală);
- Ambii părinți/ părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puțin unul dintre ei se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii) cu certificat de handicap; (iii) șomer, în cătarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru ocuparea Forței de Muncă;
- Existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a certificatului de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE;
- Existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.
Înscrierea copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grup de nivel preșcolar se face prin depunerea unei cereri-tip de înscriere însoțită de documente justificative.
Cererea-tip de înscriere se poate transmite prin e-mail sau prin poștă, cu confirmare de primire, sau se poate depune la sediul unității de învățământ la care părintele/reprezentantul legal dorește înscrierea copilului, în perioada prevăzută de Calendarul înscrierii. Părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opțiuni în cererea-tip de înscriere.
În situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ declarația-tip pe proprie răspundere, cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere.
Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la unitatea de învățământ la care părintele/reprezentantul legal solicită înscrierea, conform programării realizate de către unitatea de învățământ și constă în compararea datelor introduse în aplicația informatică cu documentele transmise/depuse de către acesta.
În situația depunerii cererii-tip de înscriere și a documentelor justificative direct la unitatea de învățământ, verificarea și validarea datelor introduse se fac în prezența părintelui/reprezentantului legal și a cel puțin un membru din comisia de înscriere.
Părintele/reprezentantul legal prezintă, în momentul completării cererii-tip de înscriere la unitatea de învățământ, sau, după caz, în momentul validării acesteia, actul de identitate propriu și certificatul de naștere al copilului, în original, precum și copii ale acestora pentru a fi certificate cu originalul de către membrul desemnat din cadrul comisiei de înscriere de la nivelul unității de învățământ.
Părinții divorțați depun la înscriere dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și la care dintre ei a fost stabilită locuința minorului.
Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România(SIIIR) nu permite înscrierea la mai multe unități de învățământ.
În cazul în care SIIIR semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de învățământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost validată, dosarul de înscriere nu este acceptat și rămâne valabilă opțiunea deja asumată pentru acea unitate de învățământ.
Pentru validarea cererii-tip de înscriere, în situația în care părintele/reprezentantul legal depune direct documentele la unitatea de învățământ, un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învățământ tipărește fișa completată, în prezența părintelui. Validarea cererii-tip tipărite poate fi realizată doar prin semnătură la sediul unității de învățământ.
În situația în care comisia de înscriere din unitatea de învățământ identifică erori sau neclarități în completarea cererii-tip sau în documentele depuse, părinții vor fi contactați de către comisia de înscriere în unitatea de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar în vederea remedierii acestora, iar procesul de validare se reia, cu încadrarea în termenele prevăzute de calendarul înscrierii.
În situația în care, într-o unitate de învățământ, numărul cererilor-tip de înscriere primite de la părinții/reprezentanții legali ai copiilor este mai mare decât numărul locurilor libere, comisia de înscriere din unitatea de învățământ selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei și aplică criteriile de departajare generale, în vederea stabilirii celor care vor fi admiși. Se repartizează la început copiii care îndeplinesc cele mai multe criterii generale de repartizare, apoi copiii care îndeplinesc patru sau trei dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc două sau doar unul dintre criteriile generale de departajare. În caz de egalitate pe ultimele locuri, pentru copiii care îndeplinesc același număr de criterii generale de departajare, ordinea de prioritate este cea menționată anterior.
Program de înscriere:
Grădinița cu Program Prelungit Ostroveni 1 | Online |
Joi, 15.06.2023: 9.00 – 16.00
Vineri, 16.06.2023: 9.00 – 16.00 Luni19.06.2023: 9.00- 16.00
|
gppostroveni1@gmail.com
|
Persoană de contact: Prof. Ilinca Ana- Maria – nr. de telefon: 0760329605
CERERE-TIP_PRESCOLAR 2023-2024